menjawab persoalan dari shout box

Dipost oleh BADAR 09 | | Posted On Friday, December 11, 2009 at 3:00 AM

untuk guest
"salam ziarah... boleh bantu ana x? antum guna program apa untuk create majalah nie, harap dapat respon... dakwah ilallah"


- untuk software dalam membuat majalah al-muqawwamah ini, kami menggunakan software adobe indesign CS3. software ini amat memudahkan dan mudah juga untuk mempelajarinya, kerana adobe indesign memang khusus untuk membuat lay out majalah.

tetapi bagi nak buat gambar dan vector (design), kami menggunakan software adobe photoshop dan adobe ilustrator. Semua software adobe ada kelebihan masing-masing dan juga mempunyai link .. contohnya dari photoshop nak ke adobe indesign.

untuk mencari ilmu
"antum print sendiri ke muqawwamah ni ataupun di kedai. harap dapt respon."


- kami print sendiri satu master copy. dan kemudian menggunakan khidmat kedai di kuala lumpur untuk menyelesaikan urusan seterusnya. amat mudah dan menjimatkan juga masa.

tidak perlu print semua kerana akan menyebabkan ink printer akan habis dan akhirnya menyebabkan banyak kos dan duit yang dihabiskan semata-semata untuk ini.

harap segala pertanyaan ini telah pun dijawab dengan selesanya. jika ana sebarang pertanyaan, jangan segan silu untuk terus menanya. kami sedia membantu. kalau merasakan persoalan ini tidak menjawab dengan baik, boleh lah menanyakaan kepada yang lebih berpengalaman dari kami.

insya-Allah, untuk sahaja daripada kami.

www.al-muqawwamah.blogspot.com
www.sulbahnetwork.blogspot.com

dijawab oleh www.aktivismuaz.blogspot.com

Comments:

There are 0 komen anda for menjawab persoalan dari shout box

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails